Kyber Šikana
4. až 9. ročník
Definícia
Správanie obetí a agresorov
Iné hrozby sociálnych sieti
Spôsob prevencie
Kritický pohľad na sociálne siete
5. až 9. ročník
Kritické myslenie
Čas trávený na sociálnej sieti
Mechaniky sociálnych sietí
Spôsob prevencie
Prečo nevyužívať umelú inteligenciu na základnej škole
Ako rozpoznať legitímny zdroj informácií na internete
Digitálne zručnosti pre prvákov
Výlučne pre žiakov 1. ročníka
Jemná motorika
Na základných školách projekt umožnil vďaka zakúpeným IT technológiám aj prednášky, ktoré spojili aj s interaktívnymi aktivitami. Žiaci po prednáške dostávajú dotazník, ktorý spoločne v skupinkách vypracujú. Na základe týchto informácií je v závere kvíz, kde si navzájom pripravia otázky a následne sa „skúšajú“ z vyššie uvedených tém. Za každú správnu odpoveď získavajú bod. Žiaci s najvyšším skóre dostávajú hodnotnejší propagačný darček. Všetci zapojení dostanú malý pamiatkový darček s logom projektu
a poskytovateľa. Cieľom spoločnej aktivity je prepájanie žiakov a posilnenie ich schopnosti spolupráce, ale aj vlastnej aktivity a individuálneho presadenia sa. Žiaci získajú zároveň nové dôležité informácie, ktoré im v budúcnosti môžu pomôcť efektívnejšie využívať čas, netráviť toľko času na sieťach, ale najmä vedieť posúdiť kriticky informácie, ktoré sú zdieľané a spoznať včas nebezpečný obsah, či reagovať na kyberšikanu.